Pagina's

maandag 5 augustus 2013

Een cadeaudoosje

Hoi allemaal,

Zo de vakanties lopen weer op zijn einde. Ik heb nog wel even maar de scholen beginnen snel al weer.
Hopelijk wordt het dan op alle blogs ook weer wat drukker maar dat zal wel.
Ik heb een cadeaudoosje gemaakt. Van een heel scrapvel, en erg makkelijk maar wel heel leuk.



Ik heb er meerdere gemaakt maar dit doosje zal ik beschrijven en een foto plaatsen van de andere aan de onderkant van het bericht.

Dit is de voorkant van het doosje. ik heb daarbij de nieuwe mal van Marianne Design voor gebruikt.
LR0278 Creatables snij- embossingmal Petra's Fence
Deze is net iets te breed maar als je er een klein randje afknipt past hij prima als sluiting van het doosje. Ik heb deze mal ook voor de achterkant gebruikt.

De binnenkant ziet er zo uit. 


En op de klep heb ik nog een leuke strik gemaakt met de bowdabra. daar kun je prachtige gevulde strikken mee maken met alles wat je maar leuk vind om erin te stoppen.




Het patroontje kun je zo uitprinten om het wat beter te kunnen zien.

Snijd je  effen papier op 30/30 en ril dan alles zoals bij afbeelding 1 te zien is.De flap kun je op verschillende manieren maken. Flap 2 is even breed als het doosje en plak je er later aan vast aan de achterkant en aan de voorkant gebruik je een stukje klittenband.  de afmeting is dan 9 bij 10 en ril je op 4.5 vanaf beide kanten zodat je in het midden een stukje overhoud waar je het lint aan vast maakt. Ik heb daar dus de uitgestanste mal opgeplakt en daarna uitgeknipt aan een kant.
De andere flappen spreken voor zich denk ik. gebruik gewoon je creativiteit en maak wat je zelf leuk vind.

Je kunt nu net zoveel kanten als je zelf leuk vind beplakken met design papier. Ook goed te zien op de foto's. Voor de vierkante vlakken snijd je het design papier op 9.5 bij 9.5
voor de vakken die in driehoeken zijn verdeeld snijd je 9 bij 9 die je dan doormidden snijd. Voor de driehoekjes meet je aan een zijkant het middelpunt op 4.5 cm en trek je vanuit dat punt 2 lijnen naar de hoeken zie voorbeeld 5 

Het vouwen is even een beetje proberen tot je hem goed hebt, zie dal en berg vouwen op het patroon.

Ben benieuwd naar jullie doosjes. Laat een berichtje achter op deze post dan kom ik even kijken. Als er meer dan 10 doosjes komen verloot ik onder de inzenders een leuk prijsje. (zet even de rechtstreekse link in het berichtje dan kan ik het makkelijk terug vinden)  Je kunt inzenden tot 19 augustus.Een gewoon berichtje achterlaten is natuurlijk altijd prima :)

De andere foto's maken misschien ook nog meer duidelijk.








Groetjes Ine



9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig doosje Ine, leuk ook die beschrijving erbij. Ik ben benieuwd wie er allemaal mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende doosjes Ine...duidelijke beschrijving erbij....dus er zullen zeker wel 10 mensen meedingen naar je prijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een super leuk doosje heb je gemaakt en een duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tasje/doosje... leuk modelletje zeg.. super gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op facebook kreeg ik een reactie van Alie Helder, zet hem even hier neer!
    Alie Helder http://aliescreatievewereld.blogspot.de/ Hier heb ik mijn tasje opgezet hij is nog niet helemaal klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk de eerste inzending is er al. Hopeljk volgen er meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend tasje. Ik ga het eens even proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het tasje vandaag uiteraard gemaakt. Die is super om te maken.

    http://anitacrazyknutselgek.blogspot.nl/2013/08/tasje-gemaakt.html
    Hier mijn link van mijn tasje


    Liefs anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk anita dat je meedoet met de wedstrijd.
    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen