Pagina's

maandag 21 oktober 2013

Vintage met een label-raam

Het is weer maandag en tijd voor een kaart van mij.
Als je de titel leest zal je wel denken "wat is dat nu weer: een label-raam".
Als je de blogpost verder leest kom je het vanzelf te weten en ik hoop dat je het idee leuk vindt.


Ik heb scrappapier uit de oude doos gepakt, geen idee welk merk papier het is, stond er niet (meer) op.  Daarop heb ik de prachtige mal van Noor!Design 6002/0173 gezet, gesneden uit Kraft papier en bewerkt met Distress Ink Walnut Stain.


De mal die ik eigenlijk in het zonnetje wil zetten is het Raam van Noor!Design. Volgens sommigen een lastige mal om wat leuks mee te maken. Ik heb bedacht om er een tag in te laten schuiven zoals je op de foto hierboven kan zien. Daarvoor heb ik het raam gemat door langs de mal te tekenen en dat uit te knippen. Achter de bovenste ronde raampjes heb ik een stuk kraft geplakt en daarna heb ik dat stuk helemaal en langs het openslaande raam de stans op de ondergrond vastgeplakt zodat er één zijde van het raam los is en er een tag achter geschoven kan worden. Je zou zelfs nog een tekst kunnen stempelen op de achterkant zodat die tevoorschijn komt als de label er uit geschoven wordt.


Met drie verschillende kleuren Hennep Koord ben ik gaan vlechten en heb zo het koord voor de label gemaakt. Weer eens iets anders dan een lintje.
Om de binnenste cirkel scrappapier heb ik met de Craftables Border CR1250 zelf een randje erlangs gemaakt door de border aan de onderkant in te knippen en rond te vouwen.


Hier nog even een closeup van het raampje met de label er achter.


De bloemen zijn Roze Handgemaakte Bloemen. Prachtige bloemen die er prachtig bij passen.


Aan de binnenkant van de kaart heb ik twee keer de Hoekmal geplakt die bij de vierkante mal hoort die bovenop de kaart zit.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven, ook hoe je mal van het raampje anders kan gebruiken dan alleen maar plat en vast op de kaart te zetten.

Klik op de groene linken en kom gelijk bij het produkt in de webwinkel van Kreatrends. Wil je gewoon lekker rondneuzen in de webwinkel klik dan HIER, er staat voor elk wat wils.

Groetjes en tot blogs
Henriëtte







9 opmerkingen:

  1. Een leuke kaart is het geworden! En een grappig idee om het label zo in het raam te schuiven.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, Henriette, wat een leuk idee zo met het raampje en de label.Super leuk gedaan.Mooie bloemen ook, passen er perfect bij!!!!!
    Een hele mooie kaart!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie manier om het raam op een andere manier te gebruiken...fraaie bloemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat is hij mooi!!!!
    Weer een leuk ideetje erbij.

    Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henriette,
    Heel leuk idee om het raam zo te gebruiken,erg mooi afgewerkt, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan met die label!
    Heel erg mooi!

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om zo het raam te gebruiken.
    Super gedaan !!!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige kaart, helemaal leuk, mooi papier, kleuren en
    details, super gewoon ☺

    Groetjesss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen