Pagina's

vrijdag 6 juni 2014

Beestjes



Hennie vroeg of ik iets wilde maken met deze Collectables van Marianne Design. Om de 2 beestjes goed tot hun recht te laten komen heb ik ze afzonderlijk gebruikt op een tag.
Tags zijn tenslotte altijd handig om in voorraad te hebben om ze te gebruiken als personal touch bij een cadeautje of bos bloemen.


Op bovenstaande foto's kun je zien wat ik allemaal gebruikt heb.



Ik ben begonnen om de tag te bewerken met een Noor! stencil. Hiervoor heb ik het stencil over de tag gelegd en met wat plakband vastgezet, zodat ie vast ligt. Daarna heb ik gesso eroverheen gespateld (dit hoeft niet dik te gebeuren, want anders loopt het onder het stencil door). Je kunt dit met speciale spatels doen, maar je kunt er ook een (oude) (betaal)pas voor gebruiken. Ik vind het prettig om op een siliconenmat te werken. Deze zijn hittebestendig en zijn gemakkelijk schoon te maken met een nat doekje.
Heel voorzichtig het stencil er af halen en de gesso aan de lucht laten drogen of met een heattool als je minder geduld hebt.
Toen de randjes van de tag 'oud' gemaakt met de papierdistresser (kan ook met een schuurmaatje).


Daarna heb ik het bijtje van wit en gekleurd cardstock uitgestanst, de onderdelen op elkaar geplakt en vervolgens met foamblokjes verhoogd op de tag geplakt. De leuke tekst zit er als clear stamp in de Collectables bij.
Als afwerking heb ik een bloem in de kleuren van het bijtje gemaakt. Bovenaan nog diverse kleurtjes HempCord met een strik bijeen gebonden.



Ook van deze tag heb ik eerst de randjes oud gemaakt.
Daarna de varentak van designpapier uitgestanst. Het lieveheersbeestje uitgestanst, in elkaar geknutseld en met foamblokjes opgeplakt. De rode schilden heb ik uit glanzend karton (van een oude verpakking) gestanst (vond ik iets stoerder staan).
Ook hier een tekst gestempeld uit de Collectables verpakking en diverse kleurtjes HempCord bovenaan vastgeknoopt.

Als je op onderstaande plaatjes drukt, kom je meteen bij het goede product in de webwinkel terecht.
En het is trouwens ook heel leuk om daar gewoon eens rond te neuzen: er zijn zoveel leuke spulletjes te koop!

COL1356 Collectables snijmallen Bee and Lady Bird  98341 Memorybox Die Delicate Fern  470.715.001 Dutch Mask Art Chicken Wire A5  53 - 5206 Mais  Craft tags kraft  #5  Schuurmaatje Natuurlijk hennep, 0,5 mm, bruin harmonie6200/0232 Joy! Acrylblok 10 x 7 cm Distress inkt kussen Black Soot  Joy! Crafts siliconenmat A4

Leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achterlaten wordt heel erg op prijs gesteld.

Geniet van het Pinksterweekend. Het belooft een zonnig weekend te worden.

♥♥♥ Margreet


3 opmerkingen:

  1. Wat gaaf Margreet!!! Wat een leuk idee om het zo te doen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtig!!! Vooral die met de bij.
    Echt een heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze superleuk geworden Margreet!!

    BeantwoordenVerwijderen