Pagina's

maandag 30 juni 2014

Lekker lezen in de tuin

Hallo allemaal.
De derde vintage-week is aangebroken en het is weer mijn beurt om een blogpost te verzorgen.
Ik vind het heerlijk om met vintage bezig te zijn en ben dus lekker aan de slag gegaan met allemaal prachtige materialen die in de webwinkel verkrijgbaar zijn.


Voor de basis van de kaart heb ik gebruik gemaakt van een Shape-mal van Dutch Doobadoo. Deze heb ik nagetekend op ColorCore Cardstock en Design papier van Marianne Design.
Het ColorCore Cardstock heb ik aan de randen licht opgeschuurd voor een leuk effect. Daarna heb ik de randjes van het Cardstock en Designpapier geïnkt met Distress Ink Walnut Stain.


Met Gesso en de Roses Mask van Dutch Doobadoo heb ik deze roosjes op de kaart gemaakt.
Het geheel bestaat uit twee laagjes, dit omdat, als je het gesso gelijk heel dik gebruikt, je kans maakt dat het onder de mal wegloopt. Bij twee dunne laagjes blijft het vaak mooier. De bloemblaadjes heb ik met Distress Ink Bundled Sage licht bewerkt.


Het houten vlindertje zit, samen met het gietertje en het hekje, in een hout ornamentbox tuingereedschap. Hierin zitten in totaal 7 verschillende soorten figuurtjes. Ik heb ze licht bewerkt met Distress Ink.


De prachtige roosjes hoekmal is van Joy!crafts, Noor!Design. Ik heb de roosjes extra gestanst uit ColorCore Cardstock en licht opgeschuurd.


Hier het leuke houten gietertje en het leuke takje van Noor!Design.


Nieuw in de webwinkel van Kreatrends zijn Interlace Borders van Nellie Snellen. Leuk om enkel te gebruiken maar als je ze 2x stanst en door elkaar vlecht krijg je ook een erg leuk effect zoals op de foto hierboven.
Door het prachtige kant heb ik Scrappers Floss geregen en in het midden gestrikt. Het kant heb ik op de Interlace Border vastgezet waarbij er telkens een stukje border over het kant heen komt.
Het houten hekje zit ook in de ornament box gereedschap.


En dan als laatste een lief romantisch plaatje van een moeder die haar dochtertje buiten in de tuin heerlijk voor zit te lezen. Deze staat, met nog 3 andere prachtige plaatjes, op een knipvel van Nellie Snellen.

Alle materialen die in de webwinkel te krijgen zijn heb ik weer opgezocht. Klik je op het plaatje hieronder dan ben je gelijk bij het desbetreffende product.

ILD001 Interlace Border Die Swirl 6002/0347 Noor! snijmal rozenhoek  6003/0035 Snijmal Noor! Vintage Flourishes bladeren  470.713.107 Shape Art Label 1  470.715.022 Dutch Mask Art Roses A5 NEVI-039 Knipvel Nellie's Vintage Summertime 811500/0209 Houten ornament box tuingereedschapColor Core cardstock Aged Wine PK9080 Pretty Papers Bloc : Vintage Pastels 41091 Gehaakt kant wit 19 mm Distress inkt kussen Bundled Sage Distress inkt kussen Walnut Stain  Scrapper's floss Honeydew  

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje inspiratie heb gegeven. Laat eens gezellig een berichtje voor ons achter, we lezen dat graag.

Creatieve groetjes,
Henriëtte

11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat prachtig, wat een mooie mallen heb je gebruikt.Super !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schitterende kaart, de mallen van dutch doobadoo zijn echt leuk, en er zitten weer hele mooie details op,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schitterende kaart is dit, groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heel erg geslaagde kaart ! mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie roosjes heb je gemaakt met Gesso. Voor mij is dat iets onbekends maar het ziet er heel mooi uit.
    Je kaart is een plaatje geworden.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een erg gave kjaart en zo leuk met die roosjes op het papier met gesso
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kaartje, mooie details.
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kaart, leuke kleuren, lief plaatje en ook weer lekker veel details te bekijken.
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen