Pagina's

maandag 16 juni 2014

Speciaal voor jou

Zoals jullie gisteren allemaal hebben kunnen lezen staat het blog van Kreatrends de komende weken in het teken van Vintage. Alle leden van het DT-team zullen iets in deze stijl laten zien.

Niet iedereen vindt het even gemakkelijk om met Vintage aan de slag gegaan en daarom heb ik vanaf het We Love Vintage Challengeblog (waar Kreatrends sponsor van is en ik DT-lid van ben) een paar tips hier neer gezet.
Verwerk van onderstaande "ingrediënten" minstens 3 items op je kaart/creatie en maak er een  romantisch/nostalgisch geheel van.

1) vintage plaatje of stempel
2) gerafelde en/of geïnkte randjes
3) vintage papier
4) romantische items ( pinns, bedeltjes, metalen embellishments, taartrandjes enz.)
5) kant/lint
6) bloemen(toef)
7) géén felle kleuren
8) de look kan zijn antiek, nostalgisch, romantisch, shabby chic of retro.

Ik mag vandaag de spits afbijten en heb daarvoor deze kaart gemaakt.


Voor de basiskaart heb ik Kraft en een leuke Dutch Shape Art mal van Dutch Doobadoo gebruikt.
Deze mal heb ik meerdere keren afgetekend en geknipt uit zowel Kraft, Cardstock en het prachtige designpapier van Studio Light. Na het inkten van alle randjes met Distress Ink heb ik de verschillende lagen op elkaar geplakt.


Helemaal bovenop heb ik een leuke Craftable van MarianneDesign vastgezet op een heel smal randje zodat deze opengeklapt kan worden. Ook hierop heb ik weer het prachtige designpapier van StudioLight verwerkt.
De bloementoef bestaat uit verschillende soorten bloemen. Allereerst de grote tweekleurige roos van Joy!crafts en daarnaast handgemaakte bloemen die ook in het assortiment van Kreatrends zitten.
De vlinders zijn gemaakt met een stans van Mery's. Deze heb ik een keer uit Kraft en een keer uit het designpapier gesneden, de lijfjes op elkaar geplakt en afgewerkt met plakparels


De tekst is gemaakt met een stempel van Studio Light. Aan het metalen hartje heb ik met scrappers floss een strikje gemaakt en het daarna vastgeplakt op de kaart.


Als de voorkant opengeslagen wordt zie je op de achterkant ook weer scrappapier met daarop, gesneden met een leuke mal van Noor!Design het woordje liefs.

Het plaatje van de Vintage Line van Studio Light heb ik omlijst met het prachtige, fijn gesneden  Chesapeake Scrollwork van MemoryBox. Ook hier heb ik weer dezelfde vlinders gezet als op de voorkant.


Om de kaart goed te laten staan heb ik de standaard van Noor!Design gebruikt. Om 'm extra stevig te maken (de bloementoef is deze keer best wel groot) heb ik 'm twee keer gesneden, 1x uit Kraft en 1x uit Designpapier en deze op elkaar geplakt.

Alle foto's van de materialen heb ik opgezocht in de webwinkel en hieronder neergezet. Klik je op een foto dan ben je gelijk in de webwinkel op de juiste plaats.
Natuurlijk staan er nog veel meer mooie mallen en spullen die je goed kan gebruiken bij het maken van je (vintage) kaarten en creaties. Ga eens een kijkje nemen: www.kreatrends.nl. Het is zeker de moeite waard.

470.713.101 Shape Art Frames Ornament Ruit LR0310 Creatables snijmal Elegant Square 98442 Memorybox Die Chesapeake Scrollwork 6002/0245 Mery's Fantasy Butterflies vlinders los 6002/0290 Noor! Snijmal Cardholder  6002/0298 Snijmal Noor! tekst Liefs STAPSL1310 Knipvel Vintage Line specials  JBS151 Basispapier dubbelzijdig A4 Kraft papier A4 - 100 grams  Distress inkt kussen Walnut Stain 50415 Handgemaakte bloemen wit assortiment  6370/0052 Joy! Crafts artificial flowers 3 kleuren  AS140 Bronskleurige charms hartje made with love b Scrapper's floss Cornflower Clear stamps tekst Speciaal voor jou enz.

Natuurlijk zijn we erg benieuwd wat jullie van deze kaart en de vintage weken vinden.
Laat het ons weten in een reactie zou ik zeggen.
Heb je nog andere leuke ideetjes voor het blog? Ook dat horen we graag van jullie hoor.

Groetjes en veel vintage plezier
Henriëtte

7 opmerkingen:

  1. Wat een super mooie kaart, Henriette !!!
    Met heel veel mooie details, er is genoeg te ontdekken.
    Prachtige kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterend Henriette wat een mooie mallen en design papier heb je gebruikt, een lust voor het oog TOPPIE!!!!
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Apart mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!! Nu weten we allemaal wat vintage is.

    BeantwoordenVerwijderen