Pagina's

woensdag 28 januari 2015

Valentijnsdoosje 1

Ik heb deze keer een Valentijnsdoosje gemaakt.
Hieronder geef ik een uitgebreide beschrijving hoe ik het gemaakt heb, dus ik zou zeggen: neem er een kop koffie of thee bij als je het helemaal wilt lezen, want het is een heel verhaal!

 Hier zie je het patroon waar ik van uitgegaan ben. Ik heb de breedte in centimeters erbij gezet. Na het afmeten en snijden op ware grootte (24,5 x 14,5 cm) ga je alles op de aangegeven hoeveelheid centimeters rillen. De rode lijntjes worden ingeknipt en in 1 voorflapje maak je een halve cirkel (zodat het doosje gemakkelijker open kan).

Op dit stippeltjes papier zat deze mooie afbeelding en ik wist meteen hoe ik hem ging gebruiken. Ik heb het zo uitgemeten dat ik de cirkel kon uitstansen met een cirkelstans en daarna heb ik hem op de bovenkant van het doosje gelegd en met potlood nagetekend. Vervolgens met dezelfde cirkelstans uit het rode cardstock een cirkel gestanst.

 Hieronder zie je het resultaat. Aan de binnenkant heb ik een stukje hard plastic geplakt, dat ik eerst met een maatje grotere cirkelstans heb uitgestanst. Van het overige designpapier een binnenvel op maat geknipt en geplakt. Helaas ben ik vergeten een foto te maken van de stukjes waarop ik het dubbelzijdig tape heb geplakt, maar het hoeft alleen maar op de kleinste flapjes aan de goede kant van het doosje. Als je het doosje in elkaar vouwt, plak je de kleine flap aan de binnenkant van de grote flap.....het wijst en vormt zich dan vanzelf.

 Dan is het doosje klaar en kun je het gaan 'versieren'.
Ik heb onderaan een grote bloem geplakt. De zwarte bloem is een gekochte uit de voorraad. Daar bovenop een 'oude' Noor! stans gebruikt en alle 4 de groottes in verschillend designpapier gestanst. Heel goed natgemaakt (ging lastig omdat dit best dik designpapier is) en daarna in elkaar gefrummeld en toen het droog was weer uit elkaar gefrummeld. Een gaatje in het midden, brad erin, 2 zwarte pins en opgeplakt.

 Het hartje is uit de collectie Baby van de houten ornamentjes. Ik heb hem eerst met lijm ingesmeerd, daarna flink met frantage bestrooid en toen met de heatgun erop tot het gesmolten was. Daarna het hart opgeplakt.

 Het hoekje wat je hieronder ziet is een afgeknipt stukje van een grote Noor! stans.

Tenslotte heb ik een randje lint geplakt om het openslaande deksel heen.
Hier nog een foto als het doosje open én gevuld met lekkere hartjes is.

Ik hoop dat je niet in slaap gevallen bent. Het uitschrijven van dit patroon duurt bijna net zo lang als het maken van het doosje!
De onderstaande spulletjes komen allemaal bij Kreatrends vandaan.

6002/0159 Noor! Snijmal Floral Flourishes bloem 4  6002/0134 Noor! D. Snij- embossingmal rand midden franse lelie PK9119 Pretty Papers bloc Baroque  68 - 3303 Pinkish redFF lint roseEO Brads Paint Splat811500/0208 Hout ornament box BabyDecorative Stick Pins Black Pearl

Bedankt voor je bezoekje!
Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achterlaat!

♥♥♥ Margreet


4 opmerkingen:

  1. Ziet er goed en lekker uit...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk doosje met een duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekker doosje en zo duidelijk uitgelegd!
    De gelukkige valentijn is maar een bofferd!

    XxxGiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk. En duidelijke uitleg, dat moet lukken zo.

    BeantwoordenVerwijderen