Pagina's

maandag 12 januari 2015

Winterpret

Zou het nog komen, de winter met sneeuw en ijs??
Op deze kaart is de winter in ieder geval al heerlijk gearriveerd en wordt er gezellig sleetje gereden. En welk kind denkt er dan aan naar binnen gaan. Heerlijk toch als je zo'n kans krijgt.


De basiskaart is gemaakt van wit cardstock met daar bovenop 2 kleuren colorcore papier, mat blauw en grijs.

Op de foto lijkt het alleen wel paars. Jammer dat het altijd op foto's net anders is. Maar  wil je de kaart in het echt zien kan voor het eerst op de beurs in Gorinchem  van 30 januari t/m 1 februari waar Kreatrends weer gezellig staat en ik die vrijdag zelf ook aanwezig ben. Noteer het vast in jullie agenda's, wij vinden het gezellig om jullie daar te ontmoeten.

Maar nu even verder over de kaart.
Ik heb de randen van het mat-blauwe colorcore papier opgeschuurd voor een mooi effect.
Het grijze stukje colorcore  heb ik helemaal met schuurpapier bewerkt wat ik weer en winters effect vind geven.


De tekst komt van een oudere stempelsheet van Noor!Design Back in Time en vind ik perfect passen bij het lekker spelen in de sneeuw en veel plezier hebben. Dat kan tenslotte nooit lang genoeg duren.
Het strikje heb ik gemaakt van Hennep touw. Om een mooie dubbele strik te maken heb ik gebruik gemaakt van de Strikjesmaker van Joy!crafts. Een heel handig hulpmiddel om snel mooie strikken mee te maken.
Onder de strik heb ik nog een bijpassende charm van een molen gehangen.


Dit is een  mal van Amy Desig, Reed Grass. Leuk om met deze mal een soort graspluimen rand te maken. Ik heb 'm 2x gesneden en iets over elkaar opgeplakt. De groene strook aan de onderkant van de kaart is gemaakt met de mal die bij de rietmal hoort. Deze heb ik 3x gesneden en bewerkt met True Snow voor een winters effect.


Het leuk 3D plaatje komt van een knipvel van Yvonne Creations.


En dan als laatste een foto van de leuke Kinderdijk stans van Amy Design. Al die molens op een rij geeft een heel speciaal Hollands sfeertje aan de kaart.
Ook bij deze mal hoort een afwerkingsmal die ik groen uitgesneden heb om het op gras te laten lijken en bewerkt heb met een sneeuwpen voor een winters effect.

Gebruikte materialen uit de webwinkel van Kreatrends zijn:


snijmal kinderdijk         snijmal amydesign oeverriet       EFSNE001 - Mixed media Sneeuw Effect Wit  CB030 ColorCore cardstock Evening Sky        TW010 ColorCore cardstock Vienna Lake
   STG020 ColorCore cardstock Gecko         6200-0021 Joy! crafts strikjesmaker   

Ik ben benieuwd of het mij gelukt is om jullie een beetje in winterse sferen te brengen met deze kaart want als je naar buiten kijkt of gaat is de werkelijkheid toch heel anders.

Groetjes en tot een volgende keer,
Henriëtte

4 opmerkingen:

  1. Nou, ik krijg zin in de winter, laat de sneeuw maar komen.
    Wat een "coole " kaart is het geworden Henriette!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig kaartje. Kei leuk gemaakt.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nog maar net januari Henriëtte, dus ik hoop nog wel wat van een winters sfeertje te kunnen proeven......maar met jouw kaartje geef je in ieder geval alvast een gezellig voorproefje! Prachtige kaart!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk winters sfeerkaartje, Henriette....wij hebben hier volop sneeuw!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen