Pagina's

maandag 16 november 2015

Prettige feestdagen

Nog 39 dagen en het is alweer kerst. Iedereen die zelfgemaakte kerstkaarten gaat versturen is nu vast al lang bezig met het maken van een voorraad.
Dit schild, dat ik heb gemaakt voor Kreatrends, kunnen jullie in het echt zien op de beurs in Leeuwarden die gehouden wordt van 20 t/m 22 november.


De basis is het Shape Art Schild van Dutch Doobadoo. Ik heb deze eerst afgetekend op Kraft, die daarna gemat met wit kaartkarton en daarop weer een stukje dessinpapier uit het Wood Texture papierblok van Joy!crafts.


De doily achter het plaatje heb ik gesneden met één van de mallen van Petra's Candle van Marianne Design. Prachtige mallen die heel veelzijdig te gebruiken zijn.
Ook de tekst is van Marianne Design.
De parel-ijskristallen die ik verwerkt heb zijn ook van Marianne Design. Je hoeft de pareltjes niet los op te plakken, deze kan je aan één stuk van de sheet afhalen.


Kijk eens hoe mooi de snijmal van de kandelaar is. Gesneden uit wit kaartkarton en daarna, toen het papier nog in de snijmal zat, beïnkt met Distress Ink Walnut stain.


Ook een mooi kantje, wat in de webwinkel aan de meter verkrijgbaar is,  en wat bloemen uit eigen voorraad ontbreken niet.


En dan nog even een foto van het lieve plaatje, van een Vintage knipvel van Marianne Design.


Gebruikte materialen van Kreatrends zijn:
Dutch Doobadoo Shape Art Schild 
Marianne Design Creatable Petra's Candle 
Marianne Design Knipvel Flower Children 1 
Kant per meter Gehaakt kant naturel


Succes bij het maken van jullie kerstkaarten. Ik hoop dat ik jullie weer een beetje extra inspiratie heb gegeven.

Groetjes Henriëtte

4 opmerkingen:

  1. Een mooie kaart Hennie.
    Mooie details ook.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze mal heb ik al een paar keer in mijn handen gehad. Ik vind 'm heel gaaf, maar tegelijkertijd vind ik 'm ook heel lastig.
    Zo te zien heb jij geen enkele moeite om deze mal om te toveren tot een geweldig mooi kaartje. Kei leuk gemaakt.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bjoetie is dit weer!!

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen